fredag 24 augusti 2012

Facebooks bästa grupp: MakeUpOholics United

Jag är medlem i en helt underbar grupp på facebook.
Det är en grupp där medlemmarna byter smink, skönhetsvård, accessoarer, kläder, skor m.m. med varandra.
Jag tror att de flesta har saker liggande hemma som inte kommer till användning. Och istället för att låta det bli gammalt och sen slänga det så kan man byta det istället.
Jag har bytt till mig mängder av produkter som jag varit nyfiken på och sådant som jag kanske inte skulle kunna tänka mig att köpa pga till exempel priset.

Så här går det till i gruppen:
Först måste man ansöka om medlemskap.
När man har blivit tillagd i gruppen är det dags att skapa ett eget fotoalbum i gruppen. Där lägger man in bilder på produkter som man har och som man kan tänka sig att byta bort. Det är bra om man skriver om produkterna, t ex om det är använt eller inte.
Sedan tittar man i de andras album för att se vad de har att erbjuda. Hittar man något som ser intressant ut så skriver man en kommentar vid bilden att man är intresserad. Den andra personen går sedan in i mitt album och kollar om det finns något hon vill ha i utbyte. Om båda hittar saker de vill ha så kommer man överens om ett byte. Ibland kan det vara så att någon byter en dyrare grej mot flera lite billigare grejer för att det ska bli rättvist. Sedan skickar man grejerna till personen och snart har man själv ett paket i brevlådan. Man står för portokostanden själv.
Dessutom kan man diskutera allt mellan himmel och jord i gruppen. Det är en mötesplats för smink- och skönhetsgalningar och det är en fin sammanhållning i gruppen.

Har du massa produkter liggande hemma som inte används? Ansök om medlemskap i MakeUpOholics United <3>


Här kommer en bild på saker jag har bytt till mig i gruppen. Detta är dock inte allt, har bytt till mig mera, bland annat kläder.
Inte illa va? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar