onsdag 29 augusti 2012

Fruttini Milky Orange Body Spray

Milky Orange har en underbar, mjuk apelsindoft. Den doftar ganska godisaktigt och är väldigt mumsig! För mig påminner den här doften om när vi var i Ukraina förra året, då jag köpte en duschkräm i denna doft. Det var i Ukraina jag upptäckte detta märke.


Det här är en doft som jag verkligen gillar! Jag antar att man överlag måste gilla söta och godisaktiga dofter för att tycka om denna. Dock kan jag tillägga att den inte är för söt, utan så där lite lagom. Jag tycker inte den är sötsliskig i alla fall.

Jag tycker att doften håller i sig relativt länge på min hud. Dock är har det inte gått jättelång tid sen jag sprutade på den men jag har erfarenhet av att vissa body mists dunstar ganska snabbt.

Flaskan innehåller 200 ml och kostar 3,49 Euro vilket motsvarar omkring 30 kr.
Eftersom detta är ett tyskt märke som inte finns i Sverige är det lättast att få tag i dessa produkter från www.Fruttini-shop.de.
Frakten är ganska dyr, 14,5 Euro ca 125 kr.

INGREDIENTS: AQUA (WATER) · ALCOHOL DENAT. · PARFUM (FRAGRANCE) · PEG-40 HYDROGENATED CASTOR OIL · PANTHENOL · DIISOPROPYL ADIPATE · LIMONENE · TRIDECETH-9 · PROPYLENE GLYCOL · NIACINAMIDE · CITRIC ACID · LINALOOL · TETRASODIUM IMINODISUCCINATE · PHENOXYETHANOL · CITRAL · FUMARIC ACID · CITRUS AURANTIUM DULCIS (ORANGE) PEEL EXTRACT · MALEIC ACID.

Betyg: 5 av 5



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar