onsdag 11 april 2012

Garnier BB cream

I går var jag och köpte Garniers BB cream. Har länge velat testa BB cream, men många av de asiatiska märkena innehåller mandel- eller nötolja och jag är allergisk.

BB cream jämnar ut hudtonen, återfuktar, korrigerar, ger lyster, innehåller solskydd.



Jag köpte den ljusa nyansen och jag tycker att den ändå är ganska mörk. Det känns som om jag måste bli solbränd innan jag använder denna, annars ser det konstigt ut. Det borde definitivt finnas en nyans som är ljusare. Dock blir ansiktet fräscht och hudtonen jämnare, men det blir glansigt! Så puder över är ett måste för mig, annars ser jag fet ut i ansiktet.
Jag ska testa att ta min vanliga dagcreme och applicera lite av bb creamen och se om det blir bättre.

Dock tror jag att jag endast kommer använda denna på sommaren då jag fått lite färg. Den känns lätt och naturlig så jag tror den kommer fungera bra då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar